Svenljunga :D

Var då ledig i går från skolan för att åka på info dag på svenljunga naturbruks gymnasium.
Först satt vi i ett klass rum där rektorn pratade med oss. Sedan blev vi indelade i de grupper vi skulle vara (Skog)
(jakt) eller (häst) i häst var det 2 personer till och jag så klart så vi blev 3 st inklusive föräldrar.
Vi fick åka minibuss med en jätte trevlig tjej upp till stallarna.
Det tog ca 3min med "bil" så det var inte alls långt (man kan cykla dit från skolan)
När vi var framm fick vi lite information om stallarna, sedan fick vi träffa Maria en ridlärare som undervisade 3:orna.
Sedan gick vi och träffade Mollan tror jag hon hette, iallafall hon var riktig rolig.
Hon var hästskötare och tog mest hand om stallsakerna och teorin, fodring mm.
Hon pratade väldigt mycket om vad de gjorde och den mesta tiden i skolan hade man i stallet.
Jag då kom med den bästa frågan om man kunde ta med sig en egen häst, eftersom jag bor så långt i från så vill jag ju ta med min häst.
Svaret jag fick va SJÄLVKLART !
de pratade om privat stallet där man kunde ställa upp sin häst, det var bara en dålig sak jag var tvungen att rida ridskole hästarna på lektionerna med, jag får dela upp det lite Tex: en dag rider jag skolhäst en annan min "typ så"
en annan dålig sak var vem tar hand om henne på loven jag kan ju inte stanna kvar där helt själv under loven, då fick jag ett bra svar köp en tjänst av stallskötarna så tar de hand om henne.
Vi åkte tillbaka till skolan och fick kolla på internaten de var jätte fina och skulle absolut kunna tänka mig att bo där.
När allt vara klart ca vid 1 tror jag. så åkte vi till ullared (jippi) bilde på det jag köpte kommer snart,  hinner inte nu pga att jag ska ut till hästen...
Kramar// Le-X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0